Welkom bij de algemene voorwaarden van Studio Framed! Voordat we aan de slag gaan, wil ik je graag informeren over de algemene voorwaarden, die de basis vormen voor onze samenwerking. De algemene voorwaarden zijn ontworpen om duidelijkheid, bescherming en transparantie te bieden aan zowel jou als mij. Ik moedig je aan om deze voorwaarden zorgvuldig door te lezen! Mocht je nog vragen hebben over deze algemene voorwaarden,
kun je contact met mij opnemen door een e-mail te sturen naar info@studioframed.nl.
De volgende begrippen komen meermaals terug in deze algemene voorwaarden:
❖ Algemene voorwaarden: het geheel van bepalingen als hieronder opgenomen.
❖ Studio Framed: de eenmanszaak Studio Framed, opgericht naar Nederlands recht,
gevestigd te Hierden en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 75450410. Studio Framed wordt in deze algemene voorwaarden ook wel aangeduid als ‘ik’ of ‘mij(n)’. Ik ben Opdrachtnemer bij de overeenkomst.
❖ Fotoshoot: de sessie waarbij ik foto’s maak in opdracht van jou.
❖ Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die een overeenkomst
gaat sluiten of heeft gesloten met mij. Opdrachtgever wordt in deze algemene voorwaarden ook wel aangeduid als ‘jij’ of ‘jou(w)’.
➢ Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep en/of bedrijf.
➢ Zakelijke Opdrachtgever: de (rechts)persoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep en/of bedrijf.
❖ Overeenkomst: de overeenkomst die tot stand komt of is gekomen tussen jou en mij. Deze definitie wordt ruim uitgelegd en omvat ook aanvullende overeenkomsten en vervolgovereenkomsten.
❖ Partijen: jij en ik samen. In deze algemene voorwaarden ook wel aangeduid als ‘wij’, ‘we’ of ‘ons’.
❖ Schriftelijk: op papier of digitaal (bijvoorbeeld een e-mail of een Whatsapp-bericht).
❖ Website: de website van Studio Framed, www.studioframed.nl.
1. De algemene voorwaarden
1.1. Mijn algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes,
overeenkomsten, werkzaamheden en diensten die ik verstrek, verleen en/of uitvoer.
Algemene voorwaarden Studio Framed
1.2. Mijn algemene voorwaarden zijn ook van toepassing indien ik derden inschakel voor de uitvoering van de overeenkomst.
1.3. Ik ben gerechtigd mijn algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen en/of aan te vullen. Indien deze wijzigingen en/of aanvullingen invloed hebben op een lopende overeenkomst, zal ik je hiervan op de hoogte stellen. De meest recente versie van de algemene voorwaarden is van toepassing. Indien jij een Consument bent, ben jij gerechtigd de overeenkomst te ontbinden indien de algemene voorwaarden ingrijpend worden gewijzigd.
1.4. Afwijking van de algemene voorwaarden is alleen mogelijk indien wij dit schriftelijk
en uitdrukkelijk overeenkomen. Indien wij afwijken van de algemene voorwaarden, blijven de overige algemene voorwaarden onverminderd van toepassing.
1.5. Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden tegenstrijdig is aan een bepaling uit een specifieke overeenkomst, heeft de bepaling uit de specifieke overeenkomst voorrang, tenzij ik uitdrukkelijk anders bepaal.
1.6. Indien jij óók (algemene) voorwaarden hanteert, zijn deze uitdrukkelijk niet van toepassing.
1.7. Indien een bepaling uit de algemene voorwaarden onduidelijk en/of onjuist is, moet deze bepaling zoveel mogelijk in het licht van de andere algemene voorwaarden uitgelegd worden.
1.8. Indien één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden in rechte onverbindend wordt verklaard, bijvoorbeeld omdat deze bepaling wordt vernietigd of nietig wordt verklaard, laat dit de geldigheid van de overige algemene voorwaarden onverlet.
2. Mijn aanbod
2.1. Mijn aanbod is vrijblijvend, dat betekent dat ik het aanbod na jouw aanvaarding onverwijld kan herroepen.
2.2. Mijn aanbod is in beginsel veertien (14) dagen geldig, tenzij ik een andere termijn aangeef. Indien jij het aanbod niet binnen deze termijn aanvaardt, vervalt het aanbod van rechtswege.
2.3. Ik baseer mijn aanbod op de informatie die door of namens jou is verstrekt. Indien achteraf blijkt dat deze informatie onvolledig en/of onjuist is, kan ik mijn aanbod herroepen en bijvoorbeeld mijn prijs verhogen.
2.4. In het aanbod heb ik nog geen eventuele bijkomende kosten opgenomen, zoals reiskosten en kosten voor extra foto’s.
2.5. Mijn aanbod bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de door mij aangeboden diensten.
2.6. Het aanbod is persoonsgebonden en geldt uitsluitend voor jou.
2.7. Aanbiedingen gelden niet voor vervolgovereenkomsten, tenzij wij dit schriftelijk en uitdrukkelijk overeenkomen.
2.8. Indien ik op basis van mijn uurtarief werkzaamheden verricht, is het aantal uren uit
het aanbod een inschatting. Dat betekent dat jij hier geen rechten aan kan ontlenen.
2.9. Ik ben niet gebonden aan een aanbod indien jij begrijpt of in alle redelijkheid kan
begrijpen dat het aanbod berust op een kennelijke misslag, bijvoorbeeld een typefout, rekenfout, vergissing en/of verschrijving.
3. Totstandkoming van de overeenkomst
3.1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat:
3.1.1.jij mijn aanbod aanvaardt, en ik dit als zodanig schriftelijk aan jou bevestig;
3.1.2.ik uit jouw gedragingen of handelingen mag afleiden dat jij akkoord bent met mijn aanbod;
3.1.3.ik start met mijn werkzaamheden, met jouw (stilzwijgende) instemming.
3.2. Ik verlang in beginsel een volledige vooruitbetaling of een aanbetaling. Ik ga pas van start met de uitvoering van de overeenkomst als ik deze betaling heb ontvangen. Ik ben gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten tot het moment dat ik de betaling in goede orde heb ontvangen, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou.
3.3. De overeenkomst wordt aangemerkt als een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 Burgerlijk Wetboek.
3.4. Met het aangaan van een overeenkomst komt een betalingsverplichting voor jou tot stand.
4. De uitvoering van de overeenkomst
Algemeen
4.1. Ik voer de overeenkomst altijd uit naar mijn beste vermogen en kunnen, maar ik geef nooit garanties voor het bereiken van beoogde resultaten en/of doelstellingen. Op mij rust namelijk geen resultaatsverplichting, maar een inspanningsverplichting.
4.2. Foto’s zijn een kwestie van stijl, jij gaat met de aanvaarding van de overeenkomst akkoord met mijn fotografie- en bewerkstijl. Jij bent altijd gehouden de overeengekomen vergoeding te betalen en ik kan niet aansprakelijk worden gesteld op grond van wanprestatie omdat ik mijn eigen stijl en creativiteit toepas.
4.3. Ik ben gerechtigd derden in te schakelen voor de uitvoering van de overeenkomst,
zonder dat ik hiervoor toestemming nodig heb van jou. Hiermee wordt artikel 7:404 Burgerlijk Wetboek uitgesloten.
4.4. De door mij gecommuniceerde termijnen en deadlines zijn geen fatale termijnen, dat betekent dat ik niet aansprakelijk kan worden gesteld voor termijnoverschrijding. De overeenkomst kan ook niet worden ontbonden wanneer ik termijnen overschrijd.
4.5. De termijnen voor de uitvoering van de overeenkomst starten pas met lopen op het
moment dat jij alle voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens, documenten en andere informatie aan mij hebt verstrekt. Jij spant je in om de benodigde gegevens, documenten en andere informatie tijdig en volledig aan mij te verstrekken. Indien jij dat niet doet, ben ik gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten en/of de overeenkomst te beëindigen zonder gerechtelijke tussenkomst, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou.
4.6. Indien ik tijdens een fotoshoot tegenwerking ondervindt door jou, en dit resulteert in extra kosten, breng ik deze extra kosten in rekening bij jou.
4.7. Indien jij niet of onvoldoende bent voorbereid voor de uitvoering van de
overeenkomst, en hierdoor wordt de uitvoering van de overeenkomst vertraagd of verhinderd, breng ik extra kosten in rekening bij jou.
4.8. Jij bent verantwoordelijk voor het regelen en boeken van de shootlocatie, tenzij wij uitdrukkelijk afspreken dat ik dit regel.
4.9. Als je te laat komt op een fotoshoot, gaat dit af van je eigen shoottijd, je hebt geen recht op (gedeeltelijke) restitutie.
4.10.Ik levert nooit onbewerkte RAW-bestanden, tenzij wij schriftelijk en uitdrukkelijk anders overeenkomen.
Mijn werkwijze
4.11.Wij spreken voorafgaand aan de fotoshoot af hoeveel foto’s er bij de pakketprijs
inbegrepen zijn. Het is mogelijk om achteraf foto’s bij te bestellen tegen de betaling van een meerprijs per extra foto.
4.12.Na afloop van de fotoshoot maak ik de eerste selectie foto’s zelf.
4.13.Ik stuur de eerste selectie foto’s aan jou door middel van een digitale fotogalerij.
Het is uitdrukkelijk niet toegestaan om deze foto’s te openbaren, omdat jij geen licentie hebt op conceptfoto’s.
4.14.Jij bent verplicht om de definitieve foto’s uit te kiezen, uiterlijk vijftien (15) werkdagen nadat ik de digitale fotogalerij aan je heb toegestuurd. Indien je dat niet binnen de gestelde termijn doet, ben ik gerechtigd zelf de definitieve foto’s uit te
kiezen en de overeenkomst af te ronden.
4.15.Ik bewerk de foto’s naar eigen stijl en creativiteit, zonder dat jij hier inspraak over hebt.
4.16.Ik heb geen bewaarplicht voor de foto’s, jij bent zelf verplicht de foto’s op een deugdelijke wijze op te slaan.
4.17.Indien de overeenkomst betrekking heeft op een bruiloftshoot, ontvang jij de
definitieve foto’s pas op het moment dat ik de volledige betaling heb ontvangen.
Verplaatsen van een fotoshoot
4.18.Ik ben gerechtigd een fotoshoot te verplaatsen, bijvoorbeeld wanneer ik ziek ben.
4.19.Indien een fotoshoot buiten plaatsvindt, en er is sprake van slechte weersomstandigheden, zullen we een nieuwe afspraak inplannen. De vraag of
sprake is van slechte weersomstandigheden wordt geheel naar mijn eigen inzicht beantwoord, hier heb jij geen inspraak over.
4.20.Indien jij een fotoshoot wenst te verplaatsen, zijn de annuleringsvergoedingen als opgenomen in artikelen 7.7, 7.7 en 7.8 van de algemene voorwaarden van overeenkomstige toepassing.
4.21.Indien de overeenkomst betrekking heeft op een minishoot, is verplaatsen van de afspraak niet mogelijk.
Daglichtstudio
4.22.Ik heb het recht een reservering te weigeren.
4.23.Jij dient de daglichtstudio volledig vooraf te betalen. Jouw reservering staat pas vast indien ik de betaling in goede orde heb ontvangen.
4.24.Jij bent gerechtigd een reservering van de daglichtstudio tot zeven (7) dagen voor aanvang van de reservering kosteloos te annuleren. Binnen zeven (7) dagen voor aanvang van de reservering is annuleren niet meer mogelijk, en ben jij de volledige prijs aan mij verschuldigd.
4.25.Ik ben gerechtigd een reservering te annuleren. Indien ik dat doe, ontvang je de reeds door jou gedane betaling zo spoedig mogelijk terug. Indien ik een reservering annuleer, word ik niet schadeplichtig jegens jou.
4.26.Indien jij de daglichtstudio huurt, dien jij je te houden aan de volgende gedragsregels:
4.26.1.de daglichtstudio moet netjes (opgeruimd en veegschoon) worden achtergelaten;
4.26.2.er mogen geen meubels worden verschoven;
4.26.3.de deuren moeten goed afgesloten worden als je de daglichtstudio verlaat;
4.26.4.muren mogen niet worden beplakt;
4.26.5.huisdieren mogen niet worden meegenomen;
4.26.6.er mag niet worden gegeten en gerookt in de daglichtstudio;
4.26.7.er mag geen overlast worden veroorzaakt (bijvoorbeeld: draaien van harde muziek).
4.27.Indien je een van de gedragsregels als genoemd in artikel 4.25 van de algemene voorwaarden schendt, ben ik gerechtigd de reservering per direct te beëindigen (waardoor ik jou en jouw gasten dus onmiddellijk uit de daglichtstudio kan zetten), zonder dat jij recht hebt op restitutie of schadevergoeding. Indien door het schenden van een van de gedragsregels schade ontstaat, ben ik gerechtigd deze schade volledig bij jou in rekening te brengen.
4.28.Indien jij schade toebrengt aan de daglichtstudio en/of de meubels en materialen in
de daglichtstudio, ben jij gehouden de vervangingswaarde aan mij te vergoeden, bovenop de huurprijs van de daglichtstudio.
4.29.Jij bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van verzekeringen.
Cadeaubonnen
4.30.Een cadeaubon is twee (2) jaar na uitgifte geldig, dat betekent dat binnen deze termijn de fotoshoot dient plaats te vinden.
4.31.Een cadeaubon is niet inwisselbaar voor geld.
5. Tarieven en prijzen
5.1. De tarieven en prijzen zijn in euro’s en inclusief BTW voor Consumenten, en exclusief BTW voor de Zakelijke Opdrachtgever.
5.2. De tarieven en prijzen zijn exclusief reiskosten en/of parkeerkosten en/of kosten voor meerwerk en/of kosten voor extra foto’s en/of het spoedtarief. Deze aanvullende kosten komen ook voor rekening van Opdrachtgever.
5.3. Voor reiskosten breng ik een vast tarief van € 0,19 per kilometer in rekening.
5.4. Ik ben te allen tijde gerechtigd om mijn tarieven en prijzen aan te passen, desgewenst met onmiddellijke ingang. Een tariefwijziging heeft geen invloed op een lopende overeenkomst, tenzij je hiervoor toestemming verleent.
5.5. Ik breng een spoedtarief ter hoogte van + € 75,- in rekening, indien de fotoshoot plaatsvindt binnen 48 uur na jouw aanvraag. Ik laat je vooraf weten als ik voornemens ben mijn spoedtarief in rekening te brengen.
5.6. Eventuele kortingen of acties gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten en hebben geen terugwerkende kracht.
5.7. Jij kan geen rechten ontlenen aan tarieven, acties, kortingen en prijzen uit het verleden.
6. Betaling
6.1. Ik stuur facturen digitaal (per e-mail). Jij bent ermee akkoord dat je geen papieren factuur ontvangt.
6.2. De betaling van een factuur dient plaats te vinden binnen veertien (14) dagen na de factuurdatum, tenzij anders is aangegeven.
6.3. De Zakelijke Opdrachtgever is niet bevoegd tot aftrek, verrekening en/of opschorting van zijn betaling, zonder mijn uitdrukkelijke toestemming.
6.4. Indien de Zakelijke Opdrachtgever de factuur niet tijdig betaalt is de Zakelijke
Opdrachtgever van rechtswege (direct) in verzuim en is de Zakelijke Opdrachtgever
een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de geldende wettelijke rente (als
bedoeld in artikel 6:119a Burgerlijk Wetboek in verbinding met artikel 6:120 lid 1 Burgerlijk Wetboek). Bij niet tijdige betaling komen zowel eventuele
buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten geheel voor rekening van Zakelijke Opdrachtgever.
6.5. Indien jij een Consument bent, zal ik eerst een kosteloze betalingsherinnering
sturen met een redelijke termijn van veertien (14) dagen om de factuur alsnog te betalen. Na het verstrijken van deze termijn, worden de wettelijke rente,
buitengerechtelijke incassokosten (BIK) en eventuele juridische kosten in rekening gebracht, met een minimum van € 40,-.
6.6. Indien je een bezwaar hebt tegen een factuur of betaling, schort dit jouw betalingsverplichting niet op.
7. Beëindigen van de overeenkomst
Algemeen
7.1. De overeenkomst wordt in beginsel aangegaan voor bepaalde tijd.
7.2. Beëindiging van de overeenkomst dient altijd schriftelijk (per e-mail) te geschieden.
7.3. Indien de overeenkomst wordt beëindigd, ongeacht om wat voor reden of op wiens
initiatief, ben jij in ieder geval de kosten verschuldigd die ik in het kader van de
overeenkomst reeds heb gemaakt, bijvoorbeeld de kosten voor het huren van een
locatie en mijn voorbereidingskosten.
Opzegging
7.4. Ik ben gerechtigd de overeenkomst tussentijds op te zeggen desgewenst met onmiddellijke ingang, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou.
7.5. Ik ben gerechtigd een aanbetaling of vooruitbetaling aan te merken als annuleringsvergoeding.
Opzegging door een Consument
7.6. Indien de Consument de overeenkomst opzegt, dient hij een annuleringsvergoeding te betalen, ter hoogte van:
7.6.1.de Consument zegt binnen vijf (5) dagen, maar tot 48 uur voor aanvang van de fotoshoot de overeenkomst op: 20 % van de totale prijs;
7.6.2.de Consument zegt binnen 48-24 uur voor aanvang van de fotoshoot de overeenkomst op: 30 % van de totale prijs;
7.6.3.de Consument zegt binnen 24-12 uur voor aanvang van de fotoshoot de overeenkomst op: 40 % van de totale prijs;
7.6.4.de Consument zegt binnen 12-0 uur voor aanvang van de fotoshoot de overeenkomst op, of verschijnt niet op de fotoshoot (no-show): 70 % van de totale prijs.
7.7. Indien de overeenkomst betrekking heeft op een bruiloft, is artikel 7.6 niet van
toepassing, maar dit artikel 7.7. Indien de Consument de overeenkomst opzegt, dient hij een annuleringsvergoeding te betalen, ter hoogte van:
7.7.1.de Consument zegt binnen tussen twaalf (12) en negen (9) maanden voor aanvang van de bruiloft de overeenkomst op: 20 % van de totale prijs;
7.7.2.de Consument zegt binnen tussen negen (9) en zes (6) maanden voor aanvang van de bruiloft de overeenkomst op: 30 % van de totale prijs;
7.7.3.de Consument zegt binnen tussen zes (6) en twee (2) maanden voor aanvang van de bruiloft de overeenkomst op: 40 % van de totale prijs;
7.7.4.de Consument zegt binnen twee (2) maanden voor aanvang van de bruiloft de overeenkomst op of no-show: 50 % van de totale prijs.
Opzegging door een Zakelijke Opdrachtgever
7.8. Indien de Zakelijke Opdrachtgever de overeenkomst opzegt, is hij het volledige bedrag (100 %) verschuldigd aan mij.
Herroeping door de Consument
7.9. De Consument kan een overeenkomst gedurende een bedenktijd van veertien (14) dagen zonder opgave van reden ontbinden, indien sprake is van een overeenkomst op afstand die is gesloten via een georganiseerd verkoopsysteem en indien het herroepingsrecht niet is uitgesloten.
7.10.De Consument heeft geen herroepingsrecht op drukwerk, zoals fotoalbums, omdat deze producten op maat worden gemaakt, hetgeen is uitgezonderd van het herroepingsrecht.
7.11.Indien de overeenkomst geheel wordt nagekomen tijdens de bedenktijd, kan de Consument geen gebruik maken zijn herroepingsrecht, omdat:
7.11.1.de Consument voor het aangaan van de overeenkomst is geïnformeerd dat de bedenktijd vervalt als de overeenkomst geheel
wordt nagekomen binnen de bedenktijd; en 7.11.2.de Consument is hiermee akkoord gegaan, en heeft verklaard
afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de overeenkomst is nagekomen.
7.12.De termijn van de bedenktijd gaat in op de dag waarop de overeenkomst tot stand is gekomen.
7.13.Indien de Consument gebruik wil maken van het herroepingsrecht, laat hij dit
binnen de bedenktijd aan mij weten door gebruik te maken van het modelformulier
voor herroeping, dat gemaild dient te worden naar info@studioframed.nl.
7.14.Het modelformulier voor herroeping wordt samen met de algemene voorwaarden
aan de Consument ter beschikking gesteld (zie Bijlage 1 bij de algemene voorwaarden).
7.15.Als ik de melding van herroeping door de Consument heb ontvangen, stuur ik na
ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
7.16.Indien de Consument reeds (een deel) (aan)betaald heeft, wordt het betaalde
bedrag naar de Consument teruggestort op de rekening die bij mij bekend is. Dit
doe ik zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de ontvangst van het ingevulde modelformulier voor herroeping.
7.17.Ik gebruik voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument instemt met een andere betaalmethode. De
terugbetaling is kosteloos voor de Consument.
7.18.Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
herroepingsrecht liggen bij de Consument.
7.19.De Zakelijke Opdrachtgever heeft geen herroepingsrecht.
Opschorting en ontbinding
7.20.Ik ben gerechtigd mijn werkzaamheden tijdelijk op te schorten en/of de overeenkomst te ontbinden, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder
gerechtelijke tussenkomst, indien jij in staat van faillissement wordt verklaard, faillissement aanvraagt, een afkoelingsperiode op grond van de Wet homologatie onderhands akkoord (Whoa) verzoekt, onder curatele of bewind wordt gesteld, (voorlopige) surséance en/of uitstel van betaling aanvraagt of jegens jou wordt verleend, jouw bedrijfsactiviteiten staakt, executoriaal beslag op het vermogen van
jouw onderneming wordt gelegd of op een andere manier blijkt dat jij niet aan jouw betalingsverplichting voldoet of wanneer ik redelijkerwijs kan verwachten dat jij niet aan jouw betalingsverplichting gaat voldoen.
7.21.Indien ik mijn werkzaamheden opschort en/of de overeenkomst ontbindt, word ik niet schadeplichtig jegens jou, zijn alle vorderingen op jou direct opeisbaar en komt
de licentie als genoemd in artikel 8.3 van de algemene voorwaarden per direct te vervallen.
8. Intellectueel eigendomsrecht
8.1. Ik blijft te allen tijde rechthebbende van alle intellectuele eigendomsrechten van alle
foto’s, video’s, documenten, templates, diensten en/of werken (hierna gezamenlijk
te noemen: ‘werken’) die ik ontwikkel en/of vervaardig. Jij bent niet gerechtigd om
deze werken te verveelvoudigen, bewerken, kopiëren, wijzigen, aanvullen,
publiceren, vertalen, openbaren, verkopen, verstrekken en/of overdragen aan
derden, zonder mijn schriftelijke en uitdrukkelijke toestemming.
8.2. De inhoud van mijn website en social media is mijn eigendom en wordt ook
beschermd door intellectuele eigendomsrechten.
8.3. Ik verleen aan jou een niet-overdraagbare licentie om de foto’s die ik in opdracht
van jou heb gemaakt, te gebruiken voor privédoeleinden. Indien jij mijn foto’s
gebruikt, dien jij te allen tijde zichtbaar en leesbaar mijn bedrijfsnaam (‘Studio
Framed’) hierbij te vermelden. Het auteursrecht van de foto’s wordt uitdrukkelijk niet
overgedragen en blijft te allen tijde bij mij. Jij ontvangt deze licentie pas als jij aan al
jouw betalingsverplichtingen hebt voldaan en de foto’s als definitief door mij zijn opgeleverd.
8.4. Indien jij de foto’s voor andere doeleinden als overeengekomen wenst te gebruiken, dien jij hierover met mij in overleg te treden en hiervoor mijn schriftelijke goedkeuring voor te ontvangen. Ik kan hier aanvullende voorwaarden aan verbinden, bijvoorbeeld de betaling van een aanvullende vergoeding.
8.5. Jij bent niet bevoegd sublicenties te verlenen, tenzij wij iets anders zijn overeengekomen.
8.6. Indien jij inbreuk maakt op een intellectueel eigendomsrecht, maak ik aanspraak op
een onmiddellijk opeisbare boete ter hoogte van € 2.000,-, vermeerderd met € 50,-
per dag voor iedere dag dat de overtreding voortduurt.
8.7. Indien ik meer schade lijd door de inbreuk ben ik ook gerechtigd om aanvullende schadevergoeding te vorderen.
8.8. De betaling van een boete en/of schadevergoeding geeft geen recht op verder gebruik van de werken.
8.9. Jij geeft door het aanvaarden van deze algemene voorwaarden toestemming aan
mij om de werken te gebruiken voor eigen promotie- en publiciteitsdoeleinden, bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: publicatie op de website, in mijn (online en offline) portfolio, sociale media en/of te gebruiken voor drukwerk. Indien jij hiertegen bezwaar hebt, dien je dit voor het sluiten van de overeenkomst expliciet schriftelijk kenbaar te maken aan mij.
9. Aansprakelijkheid en vrijwaring
9.1. Ik ben alleen aansprakelijk voor de schade die is ontstaan doordat ik opzettelijk of bewust roekeloos heb gehandeld.
9.2. Mocht ik aansprakelijk worden gehouden voor schade, ben ik enkel aansprakelijk
voor directe schade die direct voortvloeit uit of direct verband houdt met de
uitvoering van de overeenkomst. Dat betekent dat ik nooit aansprakelijk is voor indirecte schade. Indirecte schade is bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend,
gevolgschade, schade aan derden en/of gederfde winst.
9.3. Ik ben bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, niet aansprakelijk voor:
9.3.1.Tegenvallende resultaten;
9.3.2.Menselijke fouten;
9.3.3.Technische problemen;
9.3.4.Tegenvallende weersomstandigheden op de foto’s of in de
daglichtstudio;
9.3.5.Diefstal, verlies en/of schade aan jouw persoonlijke eigendommen
tijdens een fotoshoot of indien jij de daglichtstudio huurt;
9.3.6.Afwijkende kleuren;
9.3.7.Verloren gaan van foto’s;
9.3.8.Schade voortvloeiende uit werkzaamheden van de door mij
ingeschakelde derden (hiermee sluit ik het bepaalde in artikel 6:76
Burgerlijk Wetboek uit);
9.3.9.Schending van intellectuele eigendomsrechten doordat jij of een door
jou ingeschakelde derde inbreuk pleegt op intellectuele
eigendomsrechten van anderen;
9.3.10.Schade die is ontstaan doordat jij onjuiste en/of onvolledige
gegevens en informatie aan mij hebt verstrekt.
9.4. Mijn aansprakelijkheid is altijd beperkt tot het bedrag dat mijn
aansprakelijkheidsverzekeraar uitkeert. Indien mijn aansprakelijkheidsverzekeraar
om wat voor reden dan ook niet tot uitkering overgaat, is mijn aansprakelijkheid
beperkt tot maximaal één keer het factuurbedrag (exclusief BTW) waaruit de
aansprakelijkheid voortvloeit, met een maximum van € 2.000,-.
9.5. Jij, met uitzondering van de Consument, vrijwaart mij ter zake van alle aanspraken van derden in verband met de uitvoering van de overeenkomst. Bijvoorbeeld omdat jij inbreuk hebt gemaakt op intellectuele eigendomsrechten van derden of een derde een claim heeft ingediend ter zake het portretrecht.
9.6. Indien er tijdens een fotoshoot schade wordt veroorzaakt door jou of een aan jou verbonden derde aan de (materialen in de) fotolocatie (waaronder de daglichtstudio), props en/of apparatuur, komen deze kosten (vervangingskosten) volledig voor jouw rekening.
9.7. Een aanspraak van jou jegens mij vervalt door verloop van twaalf (12) maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit. Hiermee wordt het bepaalde van artikel 6:89 Burgerlijk Wetboek niet uitgesloten.
10. Overmacht
10.1.Ik ben niet gehouden aan het nakomen van mijn verplichtingen indien ik wordt
verhinderd door een overmachtsituatie. Een overmachtsituatie is een situatie
waarin het voor mij onmogelijk is om de overeenkomst uit te voeren, bijvoorbeeld,
m a a r n i e t u i t s l u i t e n d : z i e k t e , e x t r e m e w e e r s o m s t a n d i g h e d e n ,verkeersomstandigheden, ongeval, overlijden van naasten, (werk)stakingen,
(netwerk)storingen, uitval of stuk zijn van apparatuur, epidemieën, pandemieën, brand en overheidsbesluiten.
10.2.Bij een overmachtsituatie ben ik gerechtigd om mijn werkzaamheden tijdelijk op te schorten. Indien de overmachtsituatie langer dan dertig (30) dagen blijft
voortbestaan, ben ik gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst.
10.3.Indien ik overga tot het opschorten en/of ontbinden van de overeenkomst, ben ik niet gehouden aan het betalen van enige schadevergoeding.
10.4.Indien de overeenkomst eindigt omdat sprake is van een overmachtsituatie, heb ik recht op betaling van mijn reeds gewerkte uren, gemaakte kosten en/of gedane
investeringen.
11. Klachten
11.1.Indien jij een klacht hebt over mijn dienstverlening, dien je de klacht binnen twee (2)
maanden na ontdekking te mailen naar info@studioframed.nl.
11.2.Jij dient de klacht voldoende te motiveren, alleen dan kan ik de klacht adequaat behandelen.
11.3.Het indienen van een klacht ontheft je niet van de verplichting te betalen.
11.4.Ik streef ernaar om de ingediende klachten binnen vijftien (15) werkdagen na
ontvangst van de klacht te behandelen. Indien dat niet lukt binnen deze termijn, stel ik een nieuwe termijn vast en deelt ik dit aan jou mede.
11.5.Jij kunt geen rechten ontlenen aan het in behandeling nemen van een klacht.
11.6.Ik wijs de Consument bovendien op de portal voor online geschillenbeslechting van de Europese Commissie waar de Consument een klacht in kan dienen:
ec.europa.eu/consumers/odr.
12. Geschillenregeling
12.1.Op iedere rechtsbetrekking tussen ons is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
12.2.Indien sprake is van een geschil, zullen wij ons maximaal inspannen om het geschil in onderling overleg te beslechten.
12.3.De rechtbank Gelderland is bevoegd om van een geschil tussen ons kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 9 augustus 2024.